In elke nieuwsbrief vertelt een collega over zijn of haar werkzaamheden en de ervaringen met het kantoor.
In deze nieuwsbrief is het woord aan Esther Horgan, die controller bij STIJL is. “Ik merk dat de partners mijn mening waarderen. Daar word ik blij van.”
Wie: Esther Horgan
Functie: controller
Werkt bij STIJL Advocaten sinds: 1 mei 2015
STIJL in drie woorden: faciliterend, zorgzaam, benaderbaar
“Er zit veel hart bij STIJL”
Waarom STIJL?
“Ooit was ik student Rechten. Na mijn tweede stage besloot ik echter dat ik geen jurist wilde worden. Dat ik uiteindelijk op het kantoor van STIJL Advocaten terecht ben gekomen, is dus best grappig… Tussen toen en nu zit overigens flink wat tijd. Na mijn jaren op de universiteit heb ik lang in de dienstverlening gewerkt. Voornamelijk in de sector transport, waar ik me bezighield met kwaliteitscontroles, certificeringen en het opzetten van handboeken. Op een gegeven moment was ik daarop uitgekeken. Het was tijd voor een nieuwe uitdaging. Een klein jaar na de geboorte van mijn tweede kind bracht een detacheringsbureau voor ondersteunend personeel me in contact met STIJL. Het bleek dat mijn functie als controller nog ontwikkeld moest worden. Samen hebben we onderzocht waar behoefte aan was. En hoe ik dat met mijn vaardigheden kon invullen.”
Onderweg met STIJL
“Na drie gesprekken met de partners zat ik al achter een bureau. Ik was een beetje beduusd hoe snel het allemaal ging. Maar ik had vooral heel veel zin om te gaan pionieren in de Poeldijkstraat. Toen ik begon werden alle documenten nog in mappen verzameld, met kruisjes en handtekeningen erop. In de afgelopen zes jaar heeft STIJL geïnvesteerd in programma’s en softwarepakketten, die het mogelijk maken transparanter te werken. Door die toegankelijkheid is het voor medewerkers eenvoudig om informatie te vinden. En kunnen vragen van cliënten sneller beantwoord worden. Omdat mijn functie als controller niet vastomlijnd is, komt er telkens iets bij. Dat maakt mijn werk levendig én leerzaam. Zo mocht ik het HR-gedeelte op me nemen en daarvoor cursussen volgen. En bij ingewikkelde kwesties, bijvoorbeeld langdurig ziekteverzuim, was ik vrij om hulp in te schakelen van een advocaat arbeidsrecht.”
Esther: “Bij STIJL is ruime aandacht voor het grootste kapitaal van ons bedrijf:
de mensen.”
de mensen.”
Resultaat met STIJL
“Cliënten goed bedienen en omzet genereren zijn belangrijk op ons kantoor. Maar er is ook ruime aandacht voor het grootste kapitaal van het bedrijf: de mensen. Er zit veel hart bij STIJL. Het allerleukste van mijn baan vind ik zorgen dat het goed gaat met iedereen. Taco, Truke, Vincent en Michiel zijn druk en zien en horen vaak niet alles. Ik probeer hun ogen en oren te zijn. ‘Deze collega zet zich ongelooflijk in voor het bedrijf, kunnen we een gebaar maken?’ Ik merk dat de partners mijn mening waarderen. Daar word ik blij van. Ook heb ik altijd erg genoten van de wintersportvakanties en andere trips. Helaas is dat door Covid-19 even niet mogelijk. Hopelijk kunnen we weer snel samen iets leuks ondernemen. Want zulke personeelsuitjes zijn van toegevoegde waarde voor het wij-gevoel van ons team!”
Tekst: Iris Stam
Foto: Bettina Traas